Monday, January 5, 2009

KENANGAN PAHIT 2008


Mesti uolls pelik kn?knp sue post kenangan pahit dl...coz biasenye org akn cerita kngn manis dl br pahit...its bcoz utk thn 2008 ni,sue mmg byk kngn pahit...mmg xleh lupe....biasenye sue akn igt kngn pahit ni,sampai trsa lg sakit ht sue..n sue akn igt pula kngn manis utk pengubatnye.........

sepanjang thn 2008 nih,kenangan pahit yg sue xleh lupekn ttg pengkhianatan.........

  • i1stly, dikhianati oleh org yg sue syg,pcy,hormat....hnya krn duit,manusia berubah dgn sekelip mata smpi xmngira siapa yg ingin dikhanatinya....sikapnya mbuatkn sue benci n hlg rs syg n hormat pdnya...tp sue dh maafkn saat dia plgkn blk duit 2,cm suexleh nk lupekn apa yg dh dia buat ni...n skrg,nk tgk muke dia pn sue rs benci....semoga TUHAN berikn dia keinsafan di thn br ni....
  • saat plg mnydihkn bila ms aku diijabkabulkn,teman yg satu2nya aku hrpkn dtg bekongsi kegembiraan aku,tak dtg.....atas sbb apa aku xtau..cm hal ni mmg wat aku tekilan sgt2....
  • setelah sekian lm bersahabat, akhirnya sue kn pcya kata2 org yg kwn ms sekolah mmg xleh pakai...lg 1 pengkhianatan yg sue terima thn ni...tp ni bkn seorg tp melibatkn 1group.tak tahu dimana salah sue,diorg ni buat sue mcm ni..kwn yg plg rapat dgn sue,yg mjd dalang benda ni..apa yg sue da buat agaknya smpi diorg ni buat smua ni? tp xpe,benda ni buat sue sdr siapa kwn n siapa lawan...mereka ni hnya kwn yg utk ms senang..utk wak2 ssh,jgn harap kwn2 mcm ni akn ade kt smpg kite...kdp mrka2 ni,gudluck...all the best 4 ur new group...the name sgt sesuai ngn u olls...hepi new year!
  • slps 8bln aku kawen,aku btol2 bahagia...tp sampai 1 ms,dugaan dtg....fitnah sampai ke telinga aku...dan fitnah psl suami aku...even aku tau fitnah 2 mmg xbetol,tp aku tekilan,skt ht coz kluarga sendiri yg muat fitnah 2...knp? mgkn nk porak perandakn rumahtangga aku...tp syukur alhamdulillah,aku dan suami kuat hadapi fitnah ni...kami hnya anggap org yg wat fitnah 2 org GILA...tp kami xkn lupakn hal ni smpi bila2....
  • dan yg akhir sekali, ayhku difitnah..fitnah yg mengatakn ayh aku penyebab org sakit...dgn nama lai "sihir"....astagfirullahalazim...knp manusia skrg pcya benda2 mcm2...demi ALLAH aku ayh aku xde benda2 mcm2...kami sekeluarga hnya mengamalkn ajaran islam...solat,mengaji,berdoa....wlupn kini hal ini da selesai dan ternyata bkn ayh aku yg jd penyebabnya,kluarga aku masih tdk boleh lupakn hal ni....dan yg wat ht aku ckp terkilan,fitnah itu keluar dr mulut serg KIAYI..dgn kate lain USTAZ (ulamak).....semoga TUHAN mberi petunjuk kpd kiayi ni......amin....

p/s: wlupn kini da smpi 2009,aku still xkn lupa smua hal ni..lg2 yg melibatkn maruah kluarga aku......sempena thn br ni hnya 1 harapan aku, ALLAH bukakan pintu ht mereka2 ni smua utk insaf n berubah....jgn la kalian lakukan lg hal2 ni kdp org lain...jauhkn dr dr fitnah krn fitnah itu lbh bsr dosanya dan lbh kejam dr membunuh....WALLAHUALAM..........









No comments: