Monday, December 10, 2007

Renungkan...................

semalam sewaktu saya dalam perjalanan pulang, dalam kereta, saya dengar satu cerita yang sungguh dahsyat. cerita ini diceritakan oleh seorang ahli bomba dari utara semenanjung. ini cerita benar sekali.....

satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu kemalangan yang telah berlaku di lebuhraya utara selatan. oleh kerana untuk mengesahkannya maka beliau dan rakan2 telah ketempat
yang dikatakan oleh pemanggil. tiada apa yang terjadi disana. dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi, hujan turun renyai-renyai. di satu persimpangan susur keluar lebuhraya, mereka ternampak sebuah mpv mewah yang terbalik dan remuk sekali kerana melanggar divider yang tajam. mereka segera turun dan meliha kemalangan itu dengan niat ingin menolong kiranya ada yang terselamat. tapi apa yang mereka
saksikan sungguh dahsyat dan menyayat hati. sesuatu yang tidak tergambarkan dahsyatnya. mereka jadi terkedu, tergamam, tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan betapa dahsyatnya kejadian itu, semoga Allah melindungi kita semua dari kejadian yang seumpama ini. pemandu mpv mewah itu telahpun mati terkulai dikerusi pemandu kerana kecederaan parah dikepala. mpv tersebut begitu remuk sehingga bumbungnya
menhimpit kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya.di bahagian belakang mpv mewah tersebut terdapat
tiga susuk tubuh manusia. seorang wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam duapuluhan. tidak terdapat seurat benang pun pada tubuh mereka. bogel-sebogelnya. wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka hancur dan
tikam menikam antara satu sama lain. dahsyat sekali. tulang punggung wanita itu pula hancur. lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih didalam kemaluan wanita itu. langsung mereka tidak
dapat dipisahkan. lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala. dan sayup-sayup kedengan suaranya memanggil.. mummy....mummy. ...mummy. ..... tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang zakar lelaki yang nazak itu. ahli bomba itu terjelepuk. tidak pernah dalam
hidupnya terbayang akan boleh terjumpa keadaan seperti ini. dengan semangat dari kawan-kawan,
beliau segera bangun dan mengambil gergaji besi untuk memotong kenderaan yang remuk itu. mereka mesti melakukanya secepat mungkin, sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh orang ramai.
dalam kegelapan malam itu mereka mertungkus lumus membuat apa yang patut.
dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang naik, badan nya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. sambil bekerja, dengan jelas dari sudut mata beliau kelibat satu makhluk hitam yang
sungguh besar memegang pedang, dengan muka yang
sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus radang, mundar mandir dan mengelilingi kawasan kemalangan dengan gaya orang yang tersangat marah. dalam hati ahli bomba itu berkata ' Ya Allah, besarnya kekuasaan mu,
mungkin inilah dia malaikal maut yang dikatakan itu"
mereka mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat wanita
dan lelaki yang tidak dapat dipisahkan itu. pada leher wanita tersebut terkalung tasbih yang memanchar apabila terkena cahaya. ahli bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran salib pada setiap butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan. Astaghfirullah hal azim!!, masyaAllah!! apakah yang telah terjadi???

Selepas memeriksa dukumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah bahawa wanita itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut. agama yang tertera dalamnya ialah islam dan nama-nama mereka didahului dengan mohd dan nur.........beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan yang telah di tetapkan oleh Allah. balasan Allah terlalu pantas sehingga kita tidak sedar ianya datang. Begitu juga orang yang menyebarkan dosa dan maksiat insan lain . apa yang akan terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang dilihat? mereka akan melakukan kemungkaran hasil pengaruh kita. selagi mereka melakukanya selagi itu kita mendapat bahagian dari kemungkarannya itu. apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak luar nikah? itulah tanggungan kita hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka. akan datang apabila kita telah berumur, janganlah
kita tanya mengapa musibah terjadi kepada kita, mengapa anaku cacat? mengapa aku, anaku
cucuku kena kanser? mengapa berlaku kemalangan yang dahsyat hingga mencacatkan aku, anaku dan ahli keluarga ku? mengapa aku di tipu?, mengapa aku, anaku, ahli keluargaku dirompak, dirogol, dicederakan, mengapa ahli keluargaku melakukan jenayah, dipenjara dan dihukum? sesungguhnya Allah itu maha adil. Dia akan membalas setiap apa yang kita lakukan secara sedar atau tidak. Bertaubat dan kembalilah kejalan yang diredai. Membuat dosa adalah fitrah manusia.Allah akan mengampunkan dosa kita kepadaNya walaupun sebesar mana sekalipun. Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan mempengaruhi manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan hutang dosa ini bertambah selagi
manusia yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita.

renungkanlah. ....... dan selamat beramal..... ...

Manusia , Malaikat , Syaitan ....

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - Bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah!
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah...
Syaitan - Ahh, tak payahlah....dah lapar ini! mmm...sedapnyaaaa.

Manusia - Hari ni nak pakai apa ya?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, tak ada style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi ni......

Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan Mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu.... . rugi ooo kalau tak tengok ni...

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahlah ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklah? .

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatilah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah...

Manusia - Aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun...
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugilah.... (kalau sempatlah)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ...
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlah pergi?

Manusia ? Uuhhh?letihnya hari ni..tak solat lagi ni....
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu...

Gadis melampau menerima padah

Menurut majalah MANAR ISLAM, pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah. Malangnya walau pun tinggal dibumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata.
Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan dari pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.Gadis itu dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu ada seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya. "Wahai pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, yang sesuai dengan ketimuran dan adat serta agama Islam kamu, itu lebih baik daripada kamu berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa pandangan liar kaum lelaki...."
nasihat orang tua itu. Namun, nasihat yang sangat bertetapan dengan tuntutan agama itu dijawab oleh gadis itu dengan jawapan mengejek. "Siapalah kamu hai orang tua? Apakah di tangan kamu ada anak kunci syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang menentukan aku bakal berada di syurga atau neraka?" Setelah menghamburkan kata-kata yang sangat menghiris perasaan orang tua itu gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak cukup setakat itu, si gadis lantas cuba memberikan telefon bimbitnya kepada orang tua tadi sambil melafazkan kata kata yang lebih dahsyat. "Ambil hanphone ku ini dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan sebuah bilik di neraka jahannam untukku," katanya lagi lantas ketawa berdekah-dekah tanpa mengetahui bahawasanya dia sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu biadab.
Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan dari si gadis manis. Sayang wajahnya yang ayu tidak sama dengan perilakunya yang buruk. Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam ada yang menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di dalam bas tidak menghiraukan gadis yang masih muda i tu yang tidak menghormati hukum hakam itu dan mereka tidak mahu menasihatinya kerana khuatir dia akan akan menghina agama dengan lebih teruk lagi. Sepuluh minit kemudian bas pun tiba perhentian.
Gadis seksi bermulut celupar tersebut di dapati tertidur di muka pintu bas. Puas pemandu bas termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri. Tiba tiba orang tua tadi memeriksa nadi si gadis. Sedetik kemudian dia menggelengkan kepalanya. Gadis itu telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang tidak disangka. Para penumpang menjadi cemas dengan berita yang menggemparkan itu. Dalam suasana kelam kabut itu, tiba tiba tubuh gadis itu terjatuh ke pinggir jalan.. Orang ramai segera berkejar untuk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang aneh menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya. Mayatnya menjadi hitam seolah olah dibakar api. Dua tiga orang yang cuba mengangkat mayat tersebut juga kehairanan kerana tangan mereka terasa panas dan hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si mayat.

Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan menguruskan mayat itu. Begitulah kisah ngeri lagi menyayat hati yang menimpa gadis malang tersebut. Apakah hasratnya menempah sebuah bilik di neraka dimakbulkan Allah? Nauzubillah, sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa di atas segala sesuatu. Sangat baik kita jadikan ikhtibar dan pelajaran dengan kisah benar ini sebagai muslim sejati. Jangan sekali sekali kita mempertikaikan hukum Allah dan mahupun sunnah RasulNya saw dengan
mempersendakan atau ejekan.

Kata kata seperti ajaran Islam tidak sesuai lagi dengan arus kemodenan dunia hari ini atau sembahyang tidak akan buat kita jadi kaya dan seumpamanya adalah kata kata yang sangat biadab dan menghina Allah, pencipta seluruh alam. Ingatlah teman, kita boleh melupakan kematian, tetapi kematian tetap akan terjadi bagi kita. Hanya masanya saja yang akan mene ntukan bila kita akan kembali ke alam barzakh. Janganlah menjadi orang yang bodoh, siapakah orang yang bodohitu? Mereka itulah orang yang ingin melawan Tuhan Rabbul alamin. Apabila anda enggan melaksanakan suruhan Tuhan bererti anda ingin melawan arahan Tuhan. Sewaktu di sekolah anda tertakluk dengan undang-undang sekolah, dalam pekerjaan anda tertakluk dengan undang-undang yang di lakar oleh majikan anda, di dalam negeri anda tertakluk di bawah undang-undang negara anda. Begitu taksub sekali anda terhadap undang-undang itu hingga terlalu prihatin takut kalau melanggar undang-undang itu. Apabila anda berpijak di bumi ini, anda juga tertakluk dengan undang-undang yang telah di gubal oleh yang menjadikan bumi ini.


Setiap Sultan ada taman larangannya, begitu juga Allah swt. Taman laranganNya adalah perkara-perkara yang telah diharamkan bagi hamba-hambaNya di muka bumi ini. Sama samalah kita memohon agar Allah sentiasa memberi kita petunjuk di atas jalan yan g benar dan kekuatan agar sentiasa dapat menjaga lidah kita.

*Dipetik dari majalah Iskandariah Mesir 'MANAR ISLAM'
KISAH BENAR PENGAKUAN BEKAS PADERI KRISTIAN. TOLONG SEBARKAN JIKA ANDA
PRIHATIN PADA AGAMA ISLAM KITA!!!!!


Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph.

Saya dilahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India
Muslim dan mak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India
dan emak saya berada di Kedah,Pondok Kg Pisang. Pada 1970 saya telah
pergi ke Johor Bahru untuk mencari kerja bersama-sama kawan-kawantetapi gagal. Saya terpaksa
tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderi bernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa,tempat tinggal, makan dan minum dan tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris. Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorang paderi besar di Malaysia, dari KualaLumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad. Beliau telah membawa saya tinggal diseksyen 14, Jalan Gasing, Petaling Jaya. Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan dibina khas! untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang).Setelah satu tahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke Indonesia selama 6 bulan, belajar cara-cara
untuk sembahyang orang mati, talkinkan orang dan macam-macam lagi dalamBahasa Malaysia .

Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin
Agong Wanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian
seluruh Indonesia . Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai
pendakwah dari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja, saya dihantar
pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok Kristian dalam
bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia ,Singapura dan orang Filipina.
Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60.00
sehari, kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura selama 1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau adalah Setiausha Agong Persatuan Melayu
Kristian Singapura. Beliau juga adalah bekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausha agong Kristian Singapore . Apabila dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwah bersama 6 orang kawan.

Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit RM1,400.00, bersama 2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar dan pemuda-pemuda Negeri Perak. Pada bulan Januari saya berasa tak tenteram dan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh
dan membawa saya bertemu MuftiNegeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan saya terusbertaubat.

Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama penduduk Negeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak). Cara hendak mengenali mereka Lelaki - Berseluar hitam,berbaju putih, bertali
leher hitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari RM60.00 ). Perempuan - Berbaju putih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala Lumpur - Daya Bumi, Kota Raya dan Sg Wang Plaza.

Cara-cara berdakwah:
Mereka akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah
akan belanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil, makan disediakan) didakwah dengan kaset, cara

Thursday, December 6, 2007

Sweet words are easy to say,
Sweet things are easy 2 buy,
But sweet people are difficult to find
*************************************
Life ends when U stop dreaming,
Hope ends when U stop believing,
Love ends when U stop caring,
Friendship ends when U stop sharing.
*************************************
So share this with whom ever U
consider a friend.
*************************************
To love without condition,
To talk without intention,
To give without reason,
And to care without expectation
is the heart of a truefriend...
*************************************

Tuesday, December 4, 2007

Puisi Suami Isteri

PUISI UTK ISTERI

Isteriku,
jika engkau bumi,akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau
mengharapk an sinaran dari ku.
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh
riak gelombang.Aku pasti akan tetap
menyinari bumi, hingga kadang-kadang
bum i terasa akan silauan ku. Lantas
aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta
bukan hanya bumi,malah ada planet lain
yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu.. ...Relakanlah aku menyinari
planet<>lain,menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi
sinaranku diperlukan diplanet lain...


PUISI UTK SUAMI (balasan)

Suamiku,
andai kau memang mentari, sang
surya yang memberi cahaya,aku
merela kan engkau berikan sinaranmu
kepada segala planet yang telah TUHAN
ciptakan kerana mereka juga seperti aku
pe rlukan cahayamudan....
a kupun juga tidak akan merasa kekurangan
dengan sinaran mu...AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang
berkekuatan 5 watt sahaja, jangan lah
bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum
sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di
sudut kamar kita,di tengah remang-remang pancaran
cahaya mu yang telah aku mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ?atau

jangan-jang an cuma mancis saja!!!!!
please lah...!!! Hahahaha
The problems with GUYS:

If u TREAT him nicely, he says u are IN LOVE with him;
If u Don't, he says u are PROUD.
If u DRESS Nicely, he says u are trying to LURE him;
If u Don't, he says u are from KAMPUNG.
If u ARGUE with him, he says u are STUBBORN;
If u keep QUIET, he says u have no BRAINS.
If u are SMARTER than him, he'll lose FACE;
If he's Smarter than u, he is GREAT.
If u don't Love him, he tries to POSSESS u;
If u Love him, he will try to LEAVE u.(very true huh?)
If u don't make love with him., he says u don't Love him;
If u do!! he says u are CHEAP.
If u tell him your PROBLEM, he says u are TROUBLESOME;
If u don't, he says that u don't TRUST him.
If u SCOLD him, u are like a NANNY to him;
If he SCOLDS u, it is because he CARES for u.
If u BREAK your PROMISE, u Cannot be TRUSTED;
If he BREAKS his, he is FORCED to do so.
If u SMOKE, u are BAD girl;
If he SMOKES, he is GENTLEMENT.!
If u do WELL in your exams, he says it's LUCK;
If he does W it'sELL, BRAINS.
If u HURT him, u are CRUEL;
If he HURTS u, u are too SENSITIVE!! & sooo hard to please!!!!!

Lawak Hari Ini- Semua Laa…...............

Suatu hari, sebuah bas kilang yang memuatkan pekerja wanita sahaja
sedang menuju ke kilang kayu yang terletak jauh dari kawasan kampung.
Dalam perjalanan tu mereka terpaksa melalui kebun getah yang sangat luas..

Nak di jadikan cerita..ada seorang mamat kat tepi jalan menahan bas
tersebut nak mintak tumpang.. jadi bas tu pun berhenti la...
Tetiba..lebih kurang 6 orang perompak keluar nak merompak bas
tersebut. Sorang perompak berkata.. " Keluarkan semua barang kemas
yang korang ada..!!Cepat..!!"

Sorang pekerja kilang tu membalas.. "..tapi..kami tak bawak barang
kemas kalau pergi keje..duit pun sikit je.."

Perompak berfikir seketika.. "Ha..gini la..sebab korang takder barang
kemas & duit..kami rogol korang SEMUA..ahahhaa.."

Pekerja kilang yang muda berkata.. " Alalaa...tak kan la makcik yang
kat belakang tu nak rogol jugak..tak kesian ker.."

Tetiba..makcik tu berdiri..
"Weh..ko nie..tak paham ker..kalau dia cakap SEMUA..SEMUA la.. !

LAWAK_Kalau sampai Ipoh

Suatu hari, seorang ibu menghantar anaknya yang baru berusia 5 tahun menaiki bas ekspres Kuala Lumpur - Kangar. Ibu itu berpesan pada pemandubas "Encik.. tolong tengokkan anak saya ya... Nanti kalau sampai dipoh... cakap pada anak saya." Sepanjang perjalanan, si anak ini cerewet sekali. setiap seminit dia akan bertanya pada penumpang disebelahnya.. "Sudah sampai Ipoh belom?" Hari mulai malam dan anak itu masihterus bertanya-tanya.

Penumpang disebelahnya menjawab.. "Tidor aje la.. Belom sampai lagi ni..nanti kalau sampai saya akan kejutkan!" Tapi si anak tidak mahu diam.. dia pergi ke depan dan bertanya pada pemandu untuk kesekian kalinya, "Pakcik.. sudah sampai Ipoh ke belom?" Pemandu yang sudah keletihan menjawap soalan itu berkata.. "Belom! Tidur aja la! Nanti kalau dah sampai kat Ipoh.. pasti dikejutkan..!" Kali ini, si anak tidak bertanya lagi,
dia tertidur nyenyak sekali. Kerana suara si anak tidak kedengaran lagi..semua orang di dalam bas lupa pada si anak, sehingga ketika sampai di Ipoh.. tidak ada seorang pun yang membangunkannya. Hinggalah melepasi Alor

Setar.. si anak masih tertidur dan tidak bangun-bangun. Tersedarlah si pemandu yang dia lupa membangunkan si anak. Lalu ia bertanya pada para penumpang.. "Encik-encik dan puan-puan sekalian.. bagaimana ni.. perlukan kita hantar semula anak ini?" Para penumpang pun merasa bersalah kerana turut melupakan si anak dan setuju menghantar si anak kembali ke Ipoh... Maka berpatah kembalilah rombongan bas itu menuju
ke Ipoh.. Sesampai di Ipoh... si anak dibangunkan. "Nak! Sudah sampai di Ipoh! cepat bangun!" Kata Pemandu.. Si anak bangun dan berkata.. "Oh sudah sampai ya!" alu si anak pun membuka beg pakaiannya dan mengeluarkan nasi bungkusnya.. Seluruh penumpang kehairanan... "Bukankah kamu hendak turun di Ipoh?" tanya pemandu kebingungan. "Tidak lah.. mama saya pesan.. kalau sudah sampai di Ipoh.. saya boleh makan nasi bungkus ni!"

WHEN U R ONLY 5 YRS OLD, I SAID
I LOVE U.
U ASKED ME: WHAT IS IT?

WHEN U R 15 YRS OLD, I SAID I LOVE U.
U BLUSHED...
U LOOK DOWN AND SMILE...

WHEN U R 20 YRS OLD,
I SAID I LOVE U.
U PUT UR HEAD ON MY SHOULDER AND HOLD MY HAND...
AFRAID THAT I MIGHT DISSAPEAR...

WHEN U R 25 YRS OLD, I SAID I LOVE U.
U PREPARE BREAKFAST AND SERVE IT IN FRONT OF ME,
AND KISS MY FORHEAD

WHEN U R 30 YRS OLD, I SAID I LOVE U.
U SAID: IF U REALLY LOVE ME, PLEASE
COME BACK EARLY AFTER WORK.

WHEN U R 40 YRS OLD, I SAID I LOVE U.
U R CLEANING THE DINING TABLE AND SAID:
OK DEAR, BUT IT'S TIME FOR U TO HELP OUR CHILD WITH HIS/HER REVISION...

WHEN U R 50 YRS OLD, I SAID I LOVE U.
U R KNITTING AND U LAUGH AT ME
:-D

WHEN U R 60 YRS OLD, I SAID I LOVE U.
U SMILE AT ME :-)

WHEN U R 70 YRS OLD. I SAID I LOVE U.
WE SIT ON THE ROCKING CHAIR WITH OUR GLASSES ON. I'M READING YOUR LOVE LETTER THAT U SENT TO ME 50 YRS AGO...
WITH OUR HAND CROSSING TOGETHER...

WHEN U R 80 YRS OLD, U SAID U LOVE ME!
I DIDN'T SAY ANYTHING BUT CRIED... THAT DAY MUST BE THE HAPPIEST DAY OF MY LIFE!
BECAUSE U SAID U LOVE ME!!!

PLEASE APPRECIATE YOUR LOVED ONES..
SAY "I LOVE YOU" TO THEM TODAY!

[i love you]
means really care for you......
say it out but not to expect the return oranything....
[i love you]
is said because there is a pure thought...
that was hoping this magical 3 words...
can bring you happiness and futurity......
and because of having such pure thoughts..... ppl which have true heart to a person.

+cOpy 4rM syA+


Real babes are second to none,
Holding each other when one is outdone,
Having fun together is always in mind,
The gloomy pasts we leave far behind.
Real babes are here to stay,
We care nothing to voice what we wanna say,
As long as there are still nights and days,
Babes will never ever fade away..
Promise... y'all babes?
PERKHAWINAN ANUAR & ZURRA


ni pic slps nikah di luar masjid
31.DEC.2007
MERDEKA!!!! hehehe




bersanding.....aku ngn laki aku jd pengapit....
tgk laki aku 2, dia lak over..pengantin xpki spec,dia lak pki spec...
hehehehe....................


+ bergambar besama keluarga anuar & rakan2 +

Monday, December 3, 2007

Kursus Perkahwinan
Pusat Bimbingan Sri Permaisuri
PLAZA DWITASIK, BLOK A TKT 4 KELUAR DARI PINTU LIF, No Unit:LOT A4-6, BDR SRI PERMAISURI, JLN TASIK PERMAISURI 1 CHERAS 56000 KL
TEL: 0122100789 / 03-56371880
http://www.sripengantin.com/

Saturday 24.11.1007 - Sunday 25.11.2007


Ini ialah buku panduan bagi peserta yang mengambil kursusu pra perkahwinan
Buku ni aku dpt percuma.diorg bg lepas aku byr yuram RM 80


ni plak jadual kursus yg akan dijalankn


selapas 2hr menghadiri kursus,ni la yg aku dpt....
SIJIL KAWEN....hhahahha
skg aku leh kawen bile2 ms jew....hehehhee



yg ni sijil aku


yg ni lak sijil laki aku...
eh silap..bakal laki aku...hehehehehe........

Sunday, December 2, 2007

KFC+vOUcEr

sesape yg nk leh la klik n print k....

+hAngOUt wiTh bAbe+

sAtUrdAy_1/12/07
planning hr ni nk g pangsun.kononnye la si tijah nun.
tp kansel lak pasal si shark nk blk kg lak.
alih2 mlm jmt tijah msg aku ajk g shopping.sg.wang.
.aduih....aku klu bab trn kl ni la plg mls...
tp sian kn si tijah,aku g la gak...pas2 si shark lak nk ikut...
xjd blk kg katenye.cehhh..mcm2..
aku suh si tijah pickup aku...
tp kete dia xde lak....laki dia pki lak...
pas2 ade ke ajk aku naik train? eeee...lg mls aku....
suh si shark lak,xnk gak..aku jg la kn bw kete.tgu si shark lm tul.
janji 11.30 smpi umh aku,tgu pnye tgu 11.45 br smpi....
biase la klu da melayu janji keling kn?..hehehehhhhh..
then g pickup si tijah pulok..
huhhhh..jln jem 2 kt kl..
da la kete aku manual..letih dowhhhhhhhhh...huhhhhhhhh....

pas2 nk bjln shopping pki high hill lak..
aduihhhh lg pnt.denyut2 kaki aku.
letih lyn si tijah ni cr bj...
smue bj yg kitorg plh smue dia reject...
alih2 ntah bj ape ntah dia beli..hahahaha....
aku lak beli beg....



ni la beg yg aku beli...beg utk hantaran aku nnt...
hehehehe...........cantek x?

n than kitorg g mkn kt mcd..
.leh lak sesat mamat cine ni jual pefume lak..
da pulok beli perfume.....buy1 free 1...so, aku share wit shark...
si tijah xnk..bukan minah perfume katenye..uweeeeekkkkkkkkk.......


da abis mkn kitog blk....pas2 kn amik mak aku...
smtra tgu mak aku siap kj,teman si tijah beli tudung lak..
kt PANDAN CAPITAL.cerewet nk mampos si tijah ni....
nsb la dia beli gak tdg.dia beli 2tdg...RM10....
kite nengok jew la yek bilenye dia nk pki tdg 2.hehehhehee....
k la,aku da penat type nih....pic nnt2 la aku paste..
tgu si tijah anta kt aku...hehhhhh....

Thursday, November 29, 2007

sAkit pALe wAt pAMpLet


hmmm....bosan hr ni..ngantuknye......
hr ni xde watpe...cm ade kj sket...
abis kn ms ngn sya wat pamplet ni...letih...sakit otak..
amcam?ok x?hmmm....pic ni xbp trg sgt...
leceh r..da 2mgu xsiap2..bpk ko la sya,cerewet sgt..hehehhe...
minta2 la kang dia tgk xde yg dia suh tkr lg..
pecah kpl aku...sakit otak wooooo....

ermm...k la..da kul 5 da...time blk ni..
pas ni blk,pas2 smbg kj 4time lak kul6-10...huhhhhh....
aku nk bla...g amik mak aku,pas2 siap2 tgu driver dtg jmpy..
HAHAHAHAHAHAHAHAHA...
jgn mare eh sya...gru jew....hehehehhe.....

ok lew..dada........

Sunday, November 25, 2007

mA_bEbEh_hUdA




Tijah Fabolous...

* Age: 20
* Gender: Female
* Astrological Sign: Capricorn
* Zodiac Year: Tiger
* Industry: Business Services
* Occupation: Quality Assurance Specialist
* Location: Bandar Tun Razak : Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur : Malaysia

About Her

Hmm..somehow its quite difficult to describe myself...actually judging yourself, as this job should be done by other people. Anyway, I am in a relationship, not available and not desperate and yes, I am very HAPPY with what I am now…I’m a good listener and good talker too, willing to help, open to meet any type of person who did not bring harm to me and can make me feel happy. Love to travel around, see the "kerenah" of human being and try to develop my self after the observation . I am sweet and kind and many other things related with that. Try pissing me off and see what will happen next. a loudspeaker, you can identify me as far as hundreds of meters away …Did I mention I hate YELLOW??? And love green instead. World is too beautiful....God, how beautiful this world if we know how to experience it...I juz want to enjoy it, wanna share with me? :-)

Interests

* I like cute stuffs
* . Love to travel around
* see the "kerenah" of human being… Get to know people around is one of my own self satisfaction. Exchanging ideas
* chat around
* lepak with a cup of teh tarik…I am more into reading and tough lady – likes something that is challenging and adventures….

Favorite Movies

* Transformers...luv this movie a lots!! Besides this
* I watch every-thing except - Stupid Malay Movies...

Favorite Music

* I looooovvvvveeeeee MUSIC so much!! Beyonce
* MCR* Rihanna* Mel C* Akon* Teacher's Pet* Jamelia* Britney* Aerosmith...etc

Favorite Books

* Read a lot...any author
* any books..

_mA_bAbEs_

_uS_

hUdA_syA_sUe

You are friendly, kind and caring
Sensitive, loyal and understanding
Humorous, fun, secure and true
Always there... yes that's you.

Special, accepting, exciting and wise
Truthful and helpful, with honest blue eyes
Confiding, forgiving, cheerful and bright
Yes that's you... not one bit of spite.

You're one of a kind, different from others
Generous, charming, but not one that smothers
Optimistic, thoughtful, happy and game
But not just another... in the long chain.

Appreciative, warm and precious like gold
Our friendship won't tarnish or ever grow old
You'll always be there, I know that is true
I'll always be here... always for you.

Sunday, July 29, 2007

-nEtbAlL tEAm-


+sENiOr+

ni la TEAM NETBALL aku...
.tp aku plg mude kt cn..ni pn ade lg yg xdpt join ms tournement kt ampang....
kakak2 ni smue senior2 aku ms skola dl....hhehehee....
dr kiri blkg : kak yani,kak echa,kak ida,pengurus(2),kak anum,kak waizan,kak ina,
dpn kiri : aku,kak elya,kak ina,kak iena...

..


_sENiOr + jUNiOr_

how guys xpress their love!!!

When a GUY is quiet and is
alone,
He's is thinking how good you're, Miss
you!!!

When a GUY is lying on his bed,
He is thinking deeply why he loves you.

When a GUY looks at you in your eyes,
He wants to tell you how much he loves
you and
how important you're.

When a GUY answers "I'm Fine" after
awhile,
He is not and feels hurts.

When a GUY keep asking you the same
question,
He is wondering why you are lying.

When a GUY hugs you while sleeping,
He is wishing that you belongs to him
forever.

When a GUY calls you everyday,
He Miss You and wants your attention.

When a GUY wants to see you everyday,
He cares for you and want to know how
are you
today.

When a GUY sms's u everyday,
He wants you to know he is fine.

When a GUY says I love you,
He really

means it.

When a GUY says that he can't live
without you,
He has made up his mind that you are his
future
wife.

When a GUY says "I Miss You",
He wants to see you immeditely.

10 KUNCI PERSAHABATAN YG BAIK....

1) Pilih orang yang mempunyai minat yang sama seperti
anda supaya anda mempunyai persamaan, tetapi jangan
mengetepikan orang yang langsung tidak mempunyai
persamaan dengan anda, bersikap terbuka baik untuk
anda.

2) Ingatlah pada satu pedoman penting iaitu berlaku
baik terhadap orang lain sebagaimana anda suka
diperlakukan. Sekiranya anda menghormati orang
lain,orang lain akan menghormati anda juga.

3) Sedarlah bahawa tiada siapa yang sempurna, setiap
orang mempunyai sifat-sifat aneh dan kecacatan, dan
menerima kecacatan antara satu sama lain adalah kunci
persahabatan yang baik.

4) Hargai pendapat satu sama lain.

5) Sedarlah bahawa kawan yang rapat sekalipun tidak
dapat bersama 24 jam.Bina minat-minat yang lain dan
jangan cemburu apabila kawan anda mempunyai
minat-minat yang lain juga.

6) Komunikasi sangat penting, kawan anda tidak boleh
membaca fikiran anda.Sekiranya ada sesuatu yang
menjejaskan persahabatan anda, beritahulah.

7) Jangan biarkan faktor luaran seperti tekanan
(stress)menjejaskan persahabatan anda. Kawan yang baik
akan membenarkan anda melepaskan perasaan kepada
mereka, tetapi jangan hanya mempergunakan mereka untuk
melepaskan perasaan ... dan sebagai balasan anda
sepatutnya bersedia untuk mendengar luahan perasaan
mereka pula.

8) Belajar daripada satu sama lain.

9) Jangan mengata di belakang kawan anda.

10) Pilih kata-kata anda dengan bijaksana kerana anda
tidak boleh menariknya kembali.
Thoughts on Love

Love Don't Ask " Who Are You?"
Love Only Says " You Are Mine !"

"People need love the most when they deserve it the least."

Love Don’t Ask " Where Are You From?"
Love Only Says " You Lives In My Heart !"

"When you wake up in the morning, kiss your loved one on the forehead and wish them a good day."

Love Don’t Ask " what Do You Do?"
Love Only Says " You Make My Heart To Beat !"

"Love from one side hurts, but love from two sides heals."

Love Don’t Ask " Why Are You Faraway?"
Love Only Says " You Are Always With Me !"

"I would give up everything for one moment with you;
for one moment is better than a life time of never knowing you."

Love Don’t Ask " Do You Love Me?"
Love Only Says ...

sangka2

Manusia hari ini suka bersangka-sangka
Ada sangkaan baik... Ada sangkaan buruk...
Orang beribadah disangka riak
Orang yang relax disangka malas
Orang yang pakai baju baru disangka menunjuk
Orang yang pakai baju buruk disangka zuhud (hina)
Orang makan banyak disangka pelahap
Orang makan sikit disangka diet
Orang baik disangka buruk
Orang buruk disangka baik
Orang senyum disangka mengejek
Orang masam disangka merajuk
Orang bermuzakarah disangka mengumpat
Orang diam disangka menyendiri
Orang menawan disangka pakai susuk
Orang nampak ceria disangka membela
mana tahu yang diam itu kerana berzikir kepada Allah
mana tahu yang senyum itu kerana bersedekah
mana tahu yang masam itu kerana mengenangkan dosa
mana tahu yang menawan itu kerana bersih hati dan mindanya
mana tahu yang ceria itu kerana cergas cerdasnya

Dosa gugur apabila suami, isteri bersalam

RASULULLAH saw bersabda, yang bermaksud: "Seorang isteri yang
bermuka muram di hadapan suaminya, maka ia dalam kemurkaan Allah hingga
ia dapat membuat suasana yang riang gembira kepada suaminya dan memohon
kerelaannya. "

Begitulah besarnya harga senyuman seorang isteri kepada suaminya
kerana senyuman akan mencetuskan suasana kegembiraan yang sebenarnya
dikehendaki suami ketika pulang dalam keletihan.

Muka yang masam bukan saja akan menimbulkan kemarahan suami,
malahan menyebabkan Allah turut murka dan kemurkaan Allah itu berkekalan
hingga isteri berjaya mengembalikan suasana gembira serta memohon
keampunan daripada suami.

Sesungguhnya keredaan Allah terletak pada keredaan suami.
Justeru, apabila suami pulang segeralah bukakan pintu, persilakan masuk
dengan penuh hormat dan ciumlah tangan suami sebagai tanda hormat serta
meminta maaf, walaupun isteri merasakan tidak berbuat sebarang kesalahan
pada hari itu.

Sebuah hadis ada menyebut bahawa apabila seorang suami
bersalaman dengan isterinya, maka gugurlah segala dosa dari celah-celah
jari mereka berdua.

Andai mempunyai anak-anak, ajarlah mereka itu untuk selalu
bersalaman dengan ayahnya kerana kelaziman akan memupuk rasa kasih dan
hormat anak-anak kepada orang tua.

Kebahagiaan rumahtangga terletak pada akhlak dan budi pekerti
isteri. Biarpun seorang isteri itu tidak cantik tapi jika cukup sempurna
layanannya terhadap suami dan berakhlak pula, tentu ia akan menjadi
penghibur dalam rumahtangga.

Oleh itu wahai isteri, hendaklah berlumba-lumba untuk menjadi
seorang isteri yang solehah, yang bertakwa, berakhlak mulia dan taat
kepada suami.

Rasulullah bersabda, yang bermaksud: "Sungguh-sungguh memintakan
ampun untuk seorang isteri yang berbakti kepada suaminya, iaitu
burung-burung di udara, ikan-ikan di air dan malaikat di langit selama
dia sentiasa dalam kerelaan suaminya."

Jika seorang isteri mengharap cintanya berbalas, maka banyakkan
mencari keredaan Allah melalui keredaan suami.

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

"Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan, Lidahmu basah
dengan berzikir kepada Penciptamu, Hatimu takut dan gementar kepada
kehebatan Rabbmu, ..dan dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat
kepada Dzat yang Memiliki mu."

"sampaikanlah walau satu ayat" al hadis

waaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............

sapa la vote aku jahat 2 wei......cedihnye akuuuuuu.....sp weiiiiiii...! uwaaaaaaaa...............................aku jahat kat korg ke? aku wat ape? waaaaaaaaaaaaaaaaaa...........................TQ la kt org yg vote 2...aku minta maaf klu aku de wat slh kt korg......waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............cedih tol laaaaaaaaaaa.......

Thursday, July 26, 2007

-tENtaNg akU-

aku?
sorg bdk pmpn biase je.simple..aku ni dr family yg miskin.hdp ssh..aku lahir kt segambut..mak aku kate dl aku lahir kt kg setinggan je..makayh aku dok menyewa kt c2..then pindah kt ampg..buat umah..ms ni hdp da ok sket..tp still dok kg setinggan..tp umh sendiri la..xla menyewa..aku besar kt kg ni..pas2 klu xslp aku ms aku umo 11thn rmh aku kn roboh..biase la umh setinggan.aku pindah lak kt tmn dagang..pn umh setinggan..mgkn makyah aku xmampu nk sewa umh teres @ flat..lm gak aku dok c2.tp kt c2 aku tumpang umh mcik aku..nsb la dia baik ht bg makayh aku tmbh buat umh kt sblh umh dia...dpt la umh 2bilik...kecik tp ok la selesa..sb family aku bkn beso pn..dok kaw setinggan ni best gak..plg best bile time raye..meriah sungguh..kg la katekn..duit raye pn byk dpt..hehehe..xkira la raye puase @ hj mmg meriah..

pa2 aku tpks pindah lg..seigt aku ms umo aku 15/16thn kot..hal yg sm gak la..umh kn roboh..ms ni la ayh aku ssh giler cr umh sewa..akhirnya aku dpt umh sewa kt tasek permai..umh 2 ok beso..tp persekitarannya krg selesa bg aku...ms ni la aku tekad lps abis skola aku nk kj sungguh2 nk beli umh..xnk sewa @ tmpg org lg..ssh kn pindah randah..aku dok c2 xlm rsnye bp bln je..trs ayh aku dpt umsewa kt tmn tasek..umah yg aku ddk skg ni..(shoplot aprtment)...RM450 sebulan..aku tau wlupn makayh aku xmampu tp diorg pakse gak sb tgk aku ngn adik aku mcm xselesa dok umh kt tasek permai 2...aku excited giler bile nk pindah kt aprtment 2..lgpn dkt ngn skola aku...5mnt je jln kaki...tp kdg aku sedih tgk mak aku kj penat2..kdg bile ayh aku xde kj nmpk la kpyhn mak aku...sb 2 bile cuti skola akhir thn aku kj...utk cr duit beli buku..bkn makayh aku xmampu..cm aku xnk nyshkn diorg..lps abis spm..2hr lps spm aku da start kj..jd waitress je..krg sket la beban mak aku bile aku da kj..aku tekad gak nk beli umh dl...aku plan aku nk beli umh dl,pas2 kete,kawen,last aku nk anta makayh aku g haji....

smpi skg ni da mcm2 kj aku wat..smpi la aku dpt kj add ni..br la ttp..tp alhamdulillah berkat aku kj kt sini..rezeki aku mrh...akhirnya aku dpt beli umh..(umh yg aku ddk skg ni)..then beli kete (savvy), next yr insyAllah aku kawen...aku da rs puas dgn smue yg aku dpt..cm tgal 1 je..nk bw makayh aku g hj...skg da xde sedara mara aku yg pndg hina pd family aku...klu yg dl xpenah tegur pn da slalu tegur2 makayh aku..mgkn mmg btol la org kt dunia ni mmg pndg harta..dl ms aku ssh xde sp nk tlg...hnya sdra mara mak aku ngn adik ayh aku je yg tlg...skg bile family aku da sng...smue ngaku2 sdra aku...

tp aku bertime ksh gak kt diorg 2 yg slm ni mhina family aku..coz krn hinaan diorg 2 la aku semangat/btekad perbaiki khdpn family aku....skg ni family aku da hdp selesa...da xyh nk pidah randah..
dan insyaAllah majlis aku thn dpn bejln lancar.....

p/s: kite kn tnm cita2 pas2 perlu usaha utk cpi smue yg kite inginkn....dan jgn skali2 kite pndg hina thdp org lain...dan sentiase igt asal usul kite...

Wednesday, July 25, 2007

nAMe : aZUaN b. hUssiN
AgE : 26
bErAt : 60kg
tGi : 168cm
stAtUs : siNgLe (kot)hehehe
jOb : chEf (buat kek) -HUSSIN BAKERY-

ni La aBg oNe...ha,sp2 nk knL ckP ngN sUe ek...sUe knLkn...uNtUng wooo kAwEn ngN diA ni...pNdi wAt kEk....hehehhe...btOl la akU ni leh jD ejEn cr jOdOh..hahahha....diA ni ok...nicE,kiNd,tp pEmaLu giLer..espEciAlLy ngN pmpN...kLu bLn pOse,diA la rEgULar cUstOmer akU kt psr jUadAh...hri2 bELi rOti jOhN...hehehe...tHn ni jgN x mAi tAu aBg One...sUe jUaL gAk thn ni..hehehee...klU nk tEmpAh kEk g la kdi diA...mn tAu dpt diskAUn...sebUt jE nm sUe..hahahahah....jgN marA ek....2 mesti tgh dOk geLak kn aBg One bc ape sUe tls ni?

lg 1...diA ni pNdi jOke..lAWyer brk..hahaha...yg pic ni xtAu la aNak sp yg diA pnJm...huhuhuhu...dA tiNgin kOt...cEpat2 la skEt...xsabO nk mkN ns mnyk ni...hehehehe...klu kAweN mgkN diA wat kEk btiNgkt2 agAkNye...yEa la kn tOkei kDi kEk...hehehe..ermmm..ape lg erk? ha ni addrEEss fs diA...http://www.friendster.com/35231674..kOrg g la jENgUk2 pAge diA k...akU da pENat ni..xtAu nk tLs apE lg ni.....
sp la nk SPONSOR kEk kAwEN sUe nnt erk...hahahahahahhaahhaha....
ok. aBg oNe..jgN mAra hA......ekekekeke...

-aZMaN-

assalamualaikum....
selamat pagi smue.....nagntuknye pepagi ni...nguap jgn ckp r..ntah da bp kali...
mlm td tengah aku syok2 tdo...ade lak bunyi bising....rupenye phone aku...ade msg msk.
tp aku mls nk buka..aku letak je bwh bantal...so xde labsg sgt bunyi msg 2...hehehehe...
pagi ts lps mandi aku tgk ade 2msg....aku dok pkr sapa la yg rajin anto aku msg pepagi bute ni..?
bile aku buka rupenye msg dr MAN....ex-bf aku dl...huhuhuhu...ntah ape mimpi dia msg aku ?
msg 1 dia :
BERARAK OH WARNA KELABU
MENAMBAH RESAH LUKA DIHATIKU
KESEPIAN MALAM SEAKAN MENGERTI
CINTA YG DLM KEHAMPAAN
MUNGKIN KAU & AKU, TERLALU BERBEZA
CINTAMU DI HATI, HANYA SANDIWARA
CINTA & JANJIMU MUDAH KAU PERSIA
DI BALIK SENYUMAN AKU SENGSARA
PERNAH JUA AKU MENCUBA,
MELUPAKAN KENANGAN KITA BESAMA
NAMUN AKU TIADA BERDAYA
MELONTARMU DARI INGATANKU
MAKIN LM MAKINKU MENCUBA,
SEMAKIN RINDU DTG MELANDA
KASIHMU KEMANA ILANG ARAHNYA
BERIKANLAH AKU KEPASTIAN
DEMI CINTA, CINTA LUMPUH & X BERMAYA
AGAR DPT KU TRSKN PRJLN
BERIKANLAH AKU KEKUATAN
SUKARNYA AKU TANPA CINTAMU
NAMUN KEBAHAGIAANMU TLALU JAUH MENYISIHKNKU
AKU CB MENERIMA PANAHAN BISA DGN RELA
YG PASTI, AKU YG MERANA
DEMI CINTAKU, CINTAMU AKU SETIA

jiwang gak mamat ni...ermmm...korg rs cmne?aku xpernah bg dia harapan ape2 pn..tp msg dia ni seolah aku tlalu mghmpakan dia....aku da tak boleh terima dia...aku hnya blh trime dia sgi seorg kwn...
msg 2 :
YG, PERIT TUL HDP TANPA AYG,
CMNE PN ABG CUBA
NAPE SSH ABG NK TRIME ORG LAIN SLAIN AYG DLM HDP ABG?
SMPI BILE ABG AKN TRS DBYGI KSH SYG & KEIKHLASAN CINTA AYG?
MAYBE NI BALASAN DOSE ABG ABAI AYG DL.
NP LA AYG X REBUT ABG SBLM ADE UDIN DL (ANAK)

kpd MAN, sue hrp abg phm kdaan sue skrg...sue dah jd TUNANGAN org...even sue blm bertunang pn, rsnye pyh utk sue trime abg balik...krn kngn lm msh mhantui sue..sue xleh lupe ape abg buat kt sue..bkn sue berdendam....sakit 2 blm hilang lg...hati sue msh bedarah lg.....abg, sue xpenah salahkn sesiapa..mgkn smue 2 takdir...jodoh & ajal kn di tangan TUHAN..mgkn ade hikmah balik smue ni...skrg sue minta abg beri la sue pluang kecapi kbgn dgn mus...klu dl sue blh relakn abg kawen ngn pmpn 2, skrg sue minta man phm...situasi nye sama hnya yg mbzkn abg kawen dl pilihan org tue, tp mus pilihan sue sendiri....kite lupakn yg lm.biarlah kngn 2 ttp mjd kngn....yg lps biar la lps...sue minta abg doakn kbhgn sue ngn mus...mcm sue doakn abg dl...
ttg hal abg ngn dia,mgkn da xde jodoh abg ngn dia,,tp psn sue, jgn abaikn anak..jgn lupe tgjwb abg pd anak...sue hrp abg sabar tempuh smue ni...mmg pyh org becerai ni..tp,sue hrp abg tabah....& sue dpt pngjrn dr kisah hdp abg...insyaAllah sue akn cb jg hbgn sue dgn mus bile kawen nnt....sue sygkn MUS...sue hrp pasni abg blh anggp sue sbgi sorg kawan / adik....sue ttp trime abg seadanya sbi seorg abg.....

p/s : ha..sapa2 yg bc ni jgn lak gatal2 mulut @ tangan g citer @ msg TUNANG aku lak...aku cepuk kang...ekekekekeke



lEt mE iNtrOdUce.....







nAMe : sHahr!zAl aiZat
AgE : 20...ermm i think la..heheheh
stAtUs : SINGLE
hOMetOwn : k.L

d!a n! kwN akU...akU pgL d!a aiZat jEk....umO dia akU xpAsti ler...d!a ckp 19....ermmm Ntah..btOL ke x...hehehehe.....tp rsNye diA n! bdk2 lg...huhuhu....kLu kOrg nk tAu d!a ni bAkAL PILOT.....ntAh akU berAni kE x nk nAik kApAL tEbANg ngN diA ni...hahahahaha.....

apE akU nk citEr lg psL diA ni hA?
ermmm...d!a ni OK la...ensEm,tiNggi,spOrtiNg la gAk....hhahaha...yea kOt....akU knL diA rAyA lps kLu xsLp..kt umH mbEr akU...kEbEtuLan jE diA ni adE....

hA...pd sEsiApe yg nAk bEkeNaLan bLh la akU tLg...hehehe....diA nI ngAh cr awEks...huhuhu......mcm ajEn cr jOdOh lak....ekekekeke.....

Sunday, July 22, 2007

PERHATIAN !

assalamualaikum...
kpd smue yg lawat blog sue...
sue ucpkn byk2 t.ksh...

kt cn sue nk trgkn,
sue tls hal ngn 2ng sue hanya utk lpskn /liahkn prsn sue...
so sue tls dlm blog ni...
bkn niat sue nk malukn 2ng sue @ sktkn ht 2ng sue...
sb stakat ni sue yakin dia xcurang blkg sue...
cm sue xpercayakn pmpn 2....

so,pd sesiapa pn,
plss la yea,xpyh la nk nsht @ kate ape2 pd tng sue..
sb sue rs xperlu...
seolah2 mcm 2ng sue btol2 ade fair ngn pmpn 2 lak...
sue hargai smue nsht...
tp xperlu la smpi nk msg2 2ng sue..k...
smue 2 hnya mengeruhkn kdaan je..
sue xnk 2ng sue slh aggp lak psl sue tls smueni dlm blog...
harap yg bekenaan 2 phm la yea...

TQ.

Horoscope for July 23, 2007

Aquarius (Jan 20 - Feb 18)[?]
Aquarius


Showing vulnerability is a tricky thing -- if you're in doubt, protect yourself.

Showing vulnerability is a tricky thing -- on the one hand, it is the fastest, most powerful way to make a connection with someone. But on the other hand, it may also make you feel more emotionally exposed than you are comfortable with right now. When in doubt, you should opt for protecting yourself -- at least until you feel more comfortable in this situation. Things can change quickly, especially where the human heart is concerned.

Thursday, July 19, 2007

-zOd!Ak mUs-

The Rooster
1909 - 1921 - 1933 - 1945 - 1957 - 1969 - 1981 - 1993 - 2005

The Rooster is:
Chinese Astrology, Horoscope & Zodiac: The Dog

Flamboyant, meticulous, humorous, dignified, confident, ambitious Creative, trustworthy, stubborn, caring, a good dresser, efficient Suited as a journalist, marketer, critic, PR, teacher Suited with the Snake, Ox, Dragon, Horse, Pig

Outlook for the Year

Career
This year, you'll see plenty of helping hands assisting you this Dog year 2006! Colleagues, friends and superiors will be very supportive towards you and will be firmly behind you in all endeavors. Roosters should also start retaining funds this year and keep them safely in the bank, as the Dog year 2006 may indicate financial losses! On the work front, the Rooster may experience some setbacks, but they will be mild and not too stressful for you.

The Very Wealthy Horse (Bronze) should be kept close to you in the office to help retain your wealth this year.

Love
And what about love? Single Roosters, this year will see you meeting up with suitable prospects, and enjoying yourself while doing so! For the married or the attached Rooster, it's all coming up roses for you this Dog year - you and your partner will enjoy renewed faith and love in each other. Enjoy!

The Feng Shui Crystal Swans are beautiful and potent in helping enhance love lives and romance! Place this pretty pair of crystal swans by the bedside.

Health
The Rooster will find that this year is riddled with minor ailments. It's important for the Rooster to take charge and stock up on fresh vegetables and fruit, and do make sure to get enough sleep every night. Physical activities are also an auspicious thing for the Rooster to do - keep yourself fit, and you'll see perfect health this Dog year 2006!

The Jade Gourd Tassel is a portable and easy way to ensure prime health during work and play. Pop it in your bag or just hang it at home or in the office.

-zOd!Ak akU-

OX (kambibg jantan)
1901 - 1913 - 1925 - 1937 - 1949 - 1961 - 1973 - 1985 - 1997

The Ox is :
Introverted, a hard worker, a leader, sincere, calm and tranquil Independent, Suitable as a pharmacist, realtor, farmer, academician, architect Suited with a Snake, Rooster, Rat, Monkey and Ox

Outlook for the Year

Career
The Ox must be careful with all career-related decisions this Dog year. Keep a low profile, be productive behind the scenes and avoid confrontational approaches in order to succeed this year. Oxen should also not dabble in office politicking. 2006 is a good year for investments, so do your homework and try not to speculate! Your luck for this year depends on how your work quality - the harder you work, the more you will prosper.

The Ox must be supercareful in their relationship with their superiors. This year will see your boss disagreeing with you plenty of times, so the solution is for you to keep a low profile for the year, and do get your way through persuasion and gentle prodding. The Blue Lucky Cats for Career will be able to help you with some added wealth and career luck!

Relationship
Oxen men, you may be tying the knot this year! Single Oxen, be prepared for lots of love luck - this year sees you pairing off with a potential life partner! The Ox women should definitely ask help from friends for this purpose, since they will succeed in love this year with the help from friends. But, regardless of sex, the Ox people should still proceed with caution, and try not to jump into fast relationships. You will do great this way!

The Rose Quartz Mystic Knot Medallion will strengthen your love prospects.

Health
Health-wise, the Ox people will not need to experience any serious illness or health threats, but you may experience mild, nagging problems such as viral infections, cold, headaches and even a little emotional pressure. With these setbacks in mind, year 2006 should be a great time for the Ox to start cutting down the consumption of fatty, oily food!

The 8-Coin Jade Pendant is a strong Health enhancer to perk the Ox up. Hang this beautiful piece on your bedpost to ward off any signs of illnesses and ailments alike.

Wednesday, July 11, 2007

-aNgAn & sEDar_mAw!-

Mohon selembar harapan,
Buatku sedang rawan,
Biarpun sekadar cuma senyuman,
Ikhlas kau pujaan,
Mohon sesaat berangan,
Buat ku meleraikan,
Apapun hiba dan tangisan,
Menawan segala perasaan,
Chorus:
Aku sedar siapa diriku,
Aku dah tahu siapa aku,
Aku sedar dan berasa malu,
Aku sangatlah mahu berterima kasih,
Sungguh,
Langsung tak pernah marah walaupun sekali seakan memahami,
Langsung tak pernah kasar dalam berbahasa menjaga maruahku,
Langsung tak pernah jeling menunjukkan benci pada diriku ini,
Buatku tak pernah akan pernah menyesal menagih cintamu biarpun membelai rindu.
Mohon secebis kasihan,
Janganku dilupakan,
Dalam lipatan kenangan,
Bercinta dikau di persimpangan,



Chorus:
Aku sedar siapa diriku,
Aku dah tahu siapa aku,
Aku sedar dan berasa malu,
Aku sangatlah mahu berterima kasih,
Sungguh,
Langsung tak pernah marah walaupun sekali seakan memahami,
Langsung tak pernah kasar dalam berbahasa menjaga maruahku,
Langsung tak pernah jeling menunjukkan benci pada diriku ini,
Buatku tak pernah akan pernah menyesal menagih cintamu biarpun membelai rindu.
Lalalalalala....lalalalalalal..
Aku rela merindumu.
Aku rela merindumu.
Aku rela merindumu.