Thursday, July 24, 2008

Astagfirullahhalazim........

ngucap panjang aku pg2 nih....smpi je opis aku breakfast sambil bc news metro on9 kt internet...yg buat aku ngucap panjang,bile bc berita ni "Main zina-zina"..dan yang lbh memeranjatkan,melibatkan budak bwh umo yg belum baligh..antara 10-12thn...can u olls imagine????bdk sekolah rendah ni...tp da tau benda2 mcm ni.... bdk2 ni skg di antar ke pusat pemulihan akhlak..blom baligh lg da bemasalh...hmm...ape la nk jd ngn zmn skg nih..mcm2 hal... cb la u oll bc pengakuan diorg ni...sumber ni dipetik dr harian metro yg di tulis Oleh


Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Mohd Fauzi Abdullah am@hmetro.com.my
http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Friday/Mutakhir/20080725091303/Article

"Katanya, seorang daripada murid terbabit yang dikenali sebagai Amir, 11, mendakwa gagal mengawal nafsu sebelum mencabul kehormatan adik kandung sendiri berusia enam tahun.“Amir yang berasal dari pinggir ibu kota mendakwa kerap menonton VCD lucah yang akhirnya mendorong dia menjadikan adik kandung sendiri sebagai mangsa pemuas nafsu.“Saya diberitahu ketika kejadian, Amir menonton VCD lucah bersama rakan di rumah ketika ibu dan bapa keluar bekerja,” katanya.Akibat tidak dapat mengawal gelojak nafsu, Amir menarik adiknya masuk ke bilik sebaik rakan beredar.“Adiknya yang berusia enam tahun tidak mampu berbuat apa-apa berikutan si abang lebih ‘pandai’ akibat terpengaruh dengan perbuatan dalam VCD lucah. Malah, dia memberitahu, perbuatan terbabit sekadar ‘main rogol-rogol’ saja,” katanya.Beliau berkata, perbuatan tidak bermoral kanak-kanak terbabit hanya diketahui ibu bapanya selepas adik perempuan mengadu mengenai perlakuan jijik si abang.“Amir memberitahu dia dipukul teruk dan tidak dibenar keluar rumah serta bergaul dengan rakan hingga dihantar ke pusat itu untuk mendapat bimbingan,” katanya.Ahmadi berkata, Amir mendakwa mudah mendapatkan VCD lucah daripada rakan selain membelinya di pasar malam berhampiran dengan menggunakan wang saku pemberian ibu bapa.Seorang murid yang dikenali sebagai Ashraf, 10, pula mengaku melakukan perbuatan ‘main rogol-rogol’ itu bersama kakak saudaranya yang berusia 12 tahun dan puncanya juga sama iaitu pengaruh VCD lucah.“Ashraf memberitahu, ketika kejadian dia dan kakak saudaranya menonton VCD lucah bersama selama dua jam sebelum kanak-kanak perempuan itu mengajaknya ke bilik,” katanya.Selepas itu, katanya, mereka melakukan aksi sama seperti dalam VCD berkenaan selama lima minit sebelum dilihat bapa tiri Ashraf yang pulang ke rumah.Seorang lagi murid berusia 11 tahun dikenali sebagai Kamal terjebak dengan aktiviti ‘main rogol-rogol’ bersama adik saudaranya.Kanak-kanak berkenaan yang tinggal di ibu negara mendakwa terpengaruh melakukan seks selepas menonton VCD lucah yang dipinjam daripada rakan.Pengakuan jujur ketiga-tiga murid terbabit yang dirakamkan menggunakan perakam video dianggap gejala sosial memeranjatkan berikutan membabitkan kanak-kanak belum baligh."

c guys,kanak2 skrg sgt mudah terpengaruh dgn benda2 mcm ni..siapa yg kite nak slhkn bile da jd benda mcm nih? nk salah parent? mereka sebuk bekerja mencari nafkah..tp,rsnye mmg parent kn mainkn peranan yg lbh dlm bab ni..sentiasa mengambil tau apa yg dilakukan ank2..dan harus pastikan ank2 berada dlm jagaan org ketika ketiadaan mereka dirumah..mengawal pergaulan ank2 juga penting..mengenal siapa kwn2 mereka..pendidikan agama juga rsnye sgt penting utk kanak2 seumur mereka ni...terapkan mereka dgn pendidikan agama yg secukupnya..Insya Allah,benda2 mcm ni xkn tjd...

p/s: benda ni btl2 bg pengajaran utk aku sblm aku ade ank...byk benda yg perlu dititik beratkn..mmg ssh kn?n hopefully,aku dpt bimbing anak2 aku nnt....

2 comments:

NoTy But Nice Zhoe said...

aduss... apa nak jadi ngan budak2 skrg nie.. tknologi zaman skrg nie mudah pengaruhi budak2.. slmtkan lah budak2 skrg ni..

NoTy But Nice Zhoe said...

Aste.. apa nak jd ngan budak2 skrg nie.. teknologi skrg pun dah canggih manggih.. bhya tuk budak2 skrg... slmtkan lah budak2 skrg nie..